‘Rad van Fortuin’ campagne voor SPAR

SPAR bestaat 90 jaar en viert dat uitgebreid met haar medewerkers en klanten. SPAR vroeg Sellvation marketing mee te denken over het mogelijk maken van een actie voor haar klanten.

SPAR bestaat 90 jaar en viert dat uitgebreid met haar medewerkers en klanten. SPAR vroeg Sellvation marketing mee te denken over het mogelijk maken van  een actie voor haar klanten. Gezamenlijk is uiteindelijk gekozen voor het SPAR Rad van Fortuin. Hierbij kunnen klanten digitaal aan een rad draaien waarmee ze altijd een prijs winnen. Zo kan SPAR loyale klanten extra belonen én breiden ze tegelijkertijd het aantal nieuwsbriefabonnees uit. Dit Rad van Fortuin kent dus alleen maar winnaars!

Iedereen kan meedoen aan het Rad van Fortuin. En om te zorgen dat iedereen ook mee wíl doen, zijn er uiteenlopende prijzen te winnen. ‘Denk bijvoorbeeld aan 90 seconden gratis winkelen, een Red Bull Racing pakket, een Weber BBQ, een bierproeverij en een weekendje weg. Gave prijzen die voor een grote groep interessant zijn’, legt Stephanie Vos, campagnemanager bij Sellvation, uit. ‘De participanten laten bij de deelname hun e-mailadres en goedkeuring voor hergebruik waarmee SPAR  deze weer voor haar e-mailmarketing inzet.’   

Gemak
SPAR kiest dit jubileumjaar voor de aftrap van een aangescherpte koers; de organisatie wil namelijk de ‘king of convenience’ (de koning van het gemak) worden. Stephanie: ‘Gepersonaliseerde nieuwsbrieven zijn een uitstekend middel om een band op te bouwen met je klant. Op die manier kun je als retailer suggesties of aanbiedingen specifiek voor een bepaalde klant bieden. SPAR gaat haar positie als dé winkel voor gemak de komende jaren verder uitbouwen en dat zorgt dat ze ook buiten de gebaande paden naar innovatiemogelijkheden kijkt.’

Overzicht
SPAR is voor Sellvation een boeiende opdrachtgever waarbij de nodige uitdagingen om de hoek komen kijken. Ook deze actie zorgde voor enkele uitdagingen. ‘Zo lag de nadruk op een mobiele weergave van de actie, terwijl er uiteraard ook een gedegen versie voor de laptop en computer vereist was. En we hebben ook gekeken naar de beste manier voor het houden van overzicht over de meer dan honderd prijzen. Samen met collega Nick hebben we besloten om deze onder te verdelen in verschillende categorieën. Hierdoor hebben we altijd een totaalbeeld en weten we precies wat er speelt.’

Samenwerking
De actie is inmiddels afgelopen en zorgde voor leuke reacties van klanten en heel veel nieuwe abonnees. Het doel van onze klant, een feestje vieren met de klanten én emailadressen vergaren, is ruimschoots behaald ‘En dat maakt ons trots. Het is leuk om te zien dat mensen plezier hebben in het spel dat jij met plezier hebt gemaakt. Bovendien verdiept dit de samenwerking die Sellvation met SPAR heeft. SPAR zit bepaald niet stil en die nieuwe stappen richting King of Convenience zetten wij graag met hen.’    

Blogs

Handige updates, tips en trends

Direct-to-Consumer (D2C) marketing: doe jij het al?

Effectievere marketing tegen lagere kosten; klinkt dat jou ook als muziek in de oren? Dan heb jij vast al gehoord van Direct-to-Consumer (D2C) marketing. Hierbij bouw je een directe relatie op met je (eind)klant. Bovendien verzamel je zo nauwkeurige gegevens én creëer je gepersonaliseerde ervaringen.

‘Rad van Fortuin’ campagne voor SPAR

SPAR bestaat 90 jaar en viert dat uitgebreid met haar medewerkers en klanten. SPAR vroeg Sellvation marketing mee te denken over het mogelijk maken van een actie voor haar klanten.

Release CCM professional 2.0

De afgelopen maanden is hard gewerkt aan verschillende aanpassingen en verbeteringen in CCM professional. De meest in het opspringende verandering is de volledig nieuwe look & feel van de applicatie.