BLOG

Blog: handige updates, tips en trends

Op deze pagina vind je in één overzicht onze blogartikelen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing, artificial intelligence, e-commerce en klantdata.

Third-party cookies, weg ermee!

Consumenten zijn steeds bewuster bezig met hun online privacy. Met de komst van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in Europa is er al veel veranderd. Ook gebruiken consumenten vaker adblockers en webbrowsers Firefox en Safari blokkeren al enige tijd de third-party tracking. Nu volgt Google Chrome in 2022, maar wat zijn de gevolgen?

Inclusive design voor e-mails

De ontwerpen voor devices en web worden steeds uitgebreider en inclusiever. Er is steeds meer mogelijk om voor specifieke situaties passende oplossingen te creëren. In dit artikel geven we enkele voorbeelden en inzichten hoe dit van toepassing is bij e-mailcampagnes.

AI brengt klantbelevingen naar een next level

“Nieuwe schoenen”, laat jij de winkelrobot ietwat gehaast weten. Deze merkt dat jij geen zin hebt in smalltalk en laat je dus meteen kiezen uit vijf verschillende paren in jouw maat én in jouw stijl. Binnen vijf minuten loop je de winkel uit met de perfecte schoenen. Zo wordt ‘offline winkelen’ dankzij kunstmatige intelligentie comfortabeler dan ooit.

AI blaast fysieke winkels nieuw leven in

De fysieke winkels staan onder druk. Online shoppen wordt steeds populairder. Vooral nu in deze tijden van corona. Toch zijn de winkels in het straatbeeld niet ten dode opgeschreven. Integendeel, artificial intelligence (AI) blaast ze nieuw leven in!

Dynamische e-mail voor PLUS Retail

PLUS Retail vroeg het team van Sellvation marketing om een interactieve e-mail met tooltips in het kader van haar Kiekeboebox-campagne.

PLUS speelt met Dark Mode in op de voorkeur van nieuwsbriefontvangers

Sinds 1 september verstuurt PLUS nieuwsbrieven die geoptimaliseerd zijn voor Dark Mode. Dark Mode is een kleurenschema met heldere tekst op een donkere achtergrond dit in tegenstelling tot de standaard donkere tekst op een lichte achtergrond.
Hoe wij werken

Problemen kennen wij niet, wel uitdagingen. En voor elke uitdaging zoeken wij een oplossing op maat. Want dát zorgt voor het beste resultaat.