Directe relaties opbouwen met je (eind)klant en nauwkeurige gegevens verzamelen, waardoor je gepersonaliseerde ervaringen kunt creëren; als fabrikant of merk kun je niet zonder Direct-to-Consumer (D2C) marketing. En vergis je niet: D2C is geen eendagsvlieg, maar een blijvertje. Dus snel starten met D2C is een must als je jezelf als bedrijf én je klant serieus neemt

Bedrijven richten zich traditioneel op de massa met ‘above the line’ (ATL) reclamecampagnes. Met onder andere radio- en televisiecommercials, advertenties en buitenreclame creëren ze (meer) merkbekendheid. Bij Direct-to-Consumer (D2C) marketing heeft het merk of fabrikant rechtstreeks contact met de consument. D2C marketing is dus een mooi voorbeeld van ‘below the line’ (BTL) marketing, waarbij gebruik wordt gemaakt van directe kanalen zoals direct mailings en e-mailings.
Lees meer...

CRM

Het hart van D2C marketing is een zorgvuldig opgezet klantdatabase (CRM) om klantgegevens te combineren met datapunten uit marketingcampagnes. Door deze database kun je je ‘fanbase’ uitbouwen en gericht met je doelgroep communiceren.

E-mailmarketing

Op basis van de verzamelde gegevens kunnen gericht e-mails verstuurd worden. Denk hierbij aan een maandelijkse nieuwsbrief met bedrijfsontwikkelingen, productinnovaties en promoties. Dit geeft merken en fabrikanten de kans laagdrempelig (én tegen lage kosten) belangrijke onderwerpen onder de aandacht van het publiek te brengen om zo het merk te versterken. Het lees- en klikgedrag van de ontvanger levert ook weer belangrijke informatie die aan het CRM wordt toegevoegd.
Lees meer...

Promotie

D2C marketing geeft je als merk zelf de regie over je promotionele activiteiten. Dus geen ingewikkelde koppelingen met andere systemen en platformen of afhankelijk zijn van de infrastructuur van distributiepartners. Met het centrale CRM als basis kan iedereen deelnemen aan promotionele campagnes zoals scan- en winacties, spaarprogramma’s en cashback- en kortingsacties.
Lees meer...
Overtuigd?

'Mijn omgeving'

Een ‘Mijn’-omgeving is een persoonlijke, online omgeving. Dit klantportaal biedt de klant de mogelijkheid zelf persoonlijke gegevens aan te passen en voorkeuren aan te geven. Daarnaast geeft deze vaak toegang tot exclusieve diensten en producten. Ideaal, ook vanuit het oogpunt van service en efficiency. Zo kun je in een ‘Mijn’-omgeving communiceren met deelnemers. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld inzicht in de voortgang van het sparen of je kunt de mogelijkheid bieden om vouchers in te wisselen en cashbackacties te activeren.
Lees meer...

Community

Veel merken en fabrikanten zijn vaak terughoudend om direct met klanten in gesprek te gaan. Toch zijn er ontzettend veel mogelijkheden om in je communicatie verder te gaan dan alleen het presenteren van je product. Om een voorbeeld te geven: je zult je verbazen hoeveel mensen op zoek zijn naar borrelplanktips. Dan is het fantastisch als je hiervoor terecht kunt bij je favoriete worstenmerk.
Lees meer...

Gamification

Gamification klinkt als zo’n marketing buzzwoord; het draait echter om het toepassen van gametechnieken in een niet-game omgeving. Zo gebruikt Sellvation marketing gamification bij creatieve marketingoplossingen. Eenvoudige online games zijn immers erg effectief in het verleiden, motiveren én binden van spelers.
Lees meer...

Direct starten

Met CCM professional levert Sellvation marketing een complete en geïntegreerde oplossing voor het uitvoeren van D2C marketing. Het hart van CCMp is de uitgebreide CRM-database waarin alle klantgegevens en andere datapunten opgeslagen worden. Met CCMp kun je direct aan de slag met e-mailmarketing, gamification en ‘Mijn’-omgevingen. Omdat CCMp een alles-in-één-pakket is, hoeft het niet gekoppeld te worden aan andere applicaties en wordt er geen (consumenten)data heen en weer verzonden. Zo heb je als fabrikant en merk volledig controle over je marketingactiviteiten. En omdat er geen ingewikkelde implementaties nodig zijn, zijn de kosten laag. Vanzelfsprekend is het mogelijk data en informatie uit te wisselen met bestaande applicaties binnen de organisatie om nog meer rendement uit marketingactiviteiten te behalen.

Al vanaf €250,- per maand heb je als merk alle tools in huis om snel te starten met Direct-to-Consumer marketing. De experts van Sellvation kunnen je adviseren hoe je solide marketingcampagnes opzet en hoe je optimaal gebruik maakt van de verzamelde data en inzichten. Geen kennis of te weinig mankracht om campagnes uit te voeren? Geen probleem, onze ervaren campagnemanagers nemen deze taak graag op zich!

Start nu met D2C marketing! Want waarom zou je wachten met het uitbouwen van je merk?

Al vanaf €250,- per maand krijg je als merk alle tools om snel te starten met Direct-to-Consumer marketing. Lees meer...
Vanaf €250,- per maand krijg je alle tools om te starten. Lees meer...