Home » D2C
Bedrijven richten zich traditioneel op de massa met ‘above the line’ (ATL) reclamecampagnes. Met onder andere radio- en televisiecommercials, advertenties en buitenreclame creëren ze (meer) merkbekendheid. Bij Direct-to-Consumer (D2C) marketing heeft het merk of fabrikant rechtstreeks contact met de consument. D2C marketing is dus een mooi voorbeeld van ‘below the line’ (BTL) marketing, waarbij gebruik wordt gemaakt van directe kanalen zoals direct mailings en e-mailings.
Een van de voordelen van D2C marketing is dat de kosten een stuk lager zijn dan bij advertentiecampagnes gericht op de massa. Een ander belangrijk voordeel is dat je dichter bij je eindklant komt. Door het gesprek met je klant aan te gaan, weet je beter wat er speelt én kun je effectiever gepersonaliseerde middelen inzetten. Tevens biedt deze methode meer ruimte voor het testen en lanceren van producten en voor het organiseren en managen van promotiecampagnes.
Steeds meer fabrikanten en merken passeren hierbij de distributeur, groothandel en retailer. Dit wordt niet alleen gedaan om minder afhankelijk te zijn van de marketingkalender van distribiteurs, maar ook om meer merkbeleving te creëren en zelf klantdata te verzamelen. Met deze vergaarde data kun je immers beter voorzien in de (toekomstige) behoeften van de eindgebruiker en dat biedt weer mogelijkheden voor het betreden van nieuwe markten en segmenten. Organisaties krijgen op deze manier nog meer inzicht in de voorkeuren van de klant. En bovendien kun je zo zelf sturing geven aan de branding van je product.
Lees meer...
CRM
E-mailmarketing
Nieuwsbriefabonnees zijn vaak fans die geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen van hun favoriete bedrijf. Dankbaar publiek dus! En wat is er dan leuker om van je favoriete merk een felicitatie op je verjaardag te ontvangen of als eerste geïnformeerd te worden over een nieuw product? Dit soort aandacht zorgt voor loyale klanten en merkambassadeurs.
E-mailmarketing geeft bovendien merken de mogelijkheid in gesprek te gaan met het publiek over onderwerpen zoals maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Lees meer...
Promotie
Lees meer...
Overtuigd?
'Mijn omgeving'
Lees meer...
Community
Lees meer...
Gamification
Door gamification op de juiste manier in te zetten, zorg je voor betrokkenheid. En hoe meer betrokkenheid, hoe waardevoller de klant.
Lees meer...
Direct starten
Met CCM professional levert Sellvation marketing een complete en geïntegreerde oplossing voor het uitvoeren van D2C marketing. Het hart van CCMp is de uitgebreide CRM-database waarin alle klantgegevens en andere datapunten opgeslagen worden. Met CCMp kun je direct aan de slag met e-mailmarketing, gamification en ‘Mijn’-omgevingen. Omdat CCMp een alles-in-één-pakket is, hoeft het niet gekoppeld te worden aan andere applicaties en wordt er geen (consumenten)data heen en weer verzonden. Zo heb je als fabrikant en merk volledig controle over je marketingactiviteiten. En omdat er geen ingewikkelde implementaties nodig zijn, zijn de kosten laag. Vanzelfsprekend is het mogelijk data en informatie uit te wisselen met bestaande applicaties binnen de organisatie om nog meer rendement uit marketingactiviteiten te behalen.
Al vanaf €250,- per maand heb je als merk alle tools in huis om snel te starten met Direct-to-Consumer marketing. De experts van Sellvation kunnen je adviseren hoe je solide marketingcampagnes opzet en hoe je optimaal gebruik maakt van de verzamelde data en inzichten. Geen kennis of te weinig mankracht om campagnes uit te voeren? Geen probleem, onze ervaren campagnemanagers nemen deze taak graag op zich!
Start nu met D2C marketing! Want waarom zou je wachten met het uitbouwen van je merk?