HOME / Diensten / Data-driven marketing

Data-driven marketing

Met data-driven marketing personaliseer je marketingcampagnes op basis van beschikbare informatie over klanten. Wij helpen je met analyse, advies en het creëren, onderhouden en verrijken van klantprofielen. Die informatie kun je gebruiken om je content en campagnes af te stemmen op het gedrag van je doelgroep.

Centraal klantbeeld

Bij data-driven marketing staat het integraal klantbeeld centraal.  Bij integraal klantbeeld komen alle gegevens over de klant uit verschillende bronnen als gestructureerde data op één plek samen. Anders gezegd: het geheel van alle interacties met de klant wordt in kaart gebracht en inzichtelijk gemaakt, waardoor je complete klantprofielen kunt creëren. Hierdoor leer je onder andere de klant kennen (waardoor je ze kunt ‘verleiden’ met onweerstaanbare producten), kun je klantsegmenten onderscheiden en het effect van marketingcampagnes inschatten.

Customer journey

Data driven marketing betekent in de customer journey het continu optimaliseren van de totale gebruikerservaring. Dit gaat meestal hand in hand met conversieoptimalisatie. De toevoegde waarde van data-driven marketing in de gehele customer journey is dat er real-time op een persoonlijke manier gecommuniceerd wordt met prospects en klanten. Sellvation marketing heeft alles in huis om dit succesvol voor bedrijven te realiseren: data, technologie, kennis en vooral creativiteit om kansen te verzilveren.

Hoe wij werken

Problemen kennen wij niet, wel uitdagingen. En voor elke uitdaging zoeken wij een oplossing op maat. Want dát zorgt voor het beste resultaat.

Ons team

Vooroplopen in een wereld
die continu in beweging is

De experts van Sellvation zijn zonder uitzondering bevlogen en nieuwsgierig. Mooi, maar in onze wereld is het ook een must. Met al die technologische ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen, is stilstaan geen optie.