Spaaractie PLUS mooie uitdaging voor Sellvation

Als meest verantwoorde supermarkt staat PLUS klaar voor de buurt. Haar actie waarbij klanten de afgelopen maanden voor lokale clubs en verenigingen konden sparen, past helemaal in dit straatje. Om deze actie technisch mogelijk te maken, riep PLUS de hulp in van Sellvation marketing.

Als meest verantwoorde supermarkt staat PLUS klaar voor de buurt. Haar actie waarbij klanten voor lokale clubs en verenigingen konden sparen, past helemaal in dit straatje. Om deze actie technisch mogelijk te maken, riep PLUS de hulp in van Sellvation marketing.

PLUS is een coöperatie van trotse zelfstandige supermarktondernemers. Deze hebben dezelfde gemeenschappelijke waarden, namelijk betrokken, vooruit, open en samen. ‘Onze ‘Spaar je club gezond’ actie sluit hier perfect bij aan’, aldus Annemiek Moerman, communicatiemanager Digital, Media & Content bij PLUS. ‘Als PLUS willen we midden in de samenleving staan. Veel clubs en verenigingen hebben het nu moeilijk en met deze actie willen we hen graag een steuntje in de rug geven.’

Uitdagend project
Klanten kregen bij elke tien euro aan boodschappen en bij geselecteerde actieproducten sponsorpunten. De punten vertegenwoordigden een bepaalde waarde en klanten konden deze schenken aan clubs en verenigingen in hun buurt. In totaal ging het om ruim 6.200 clubs en verenigingen en zij ontvingen maar liefst 3,2 miljoen euro. Een sympathieke actie én een interessante klus voor de professionals van Sellvation die de actie technisch mogelijk maakten. ‘We hebben onder andere een intelligente zoekfunctie gerealiseerd, waarmee clubs of winkels eenvoudig gevonden kunnen worden’, vertelt Arjan van de Peppel, campaign manager bij Sellvation marketing. ‘Ook hebben we gezorgd dat klanten codes handmatig en door het scannen van de QR-code op de sponsorpunten, konden verzilveren.’

Maar de echte uitdaging zat vooral in het verwerken van de data van de ruim 5.200 clubs en verenigingen en het voorbereiden en aanmaken van maar liefst 83 miljoen (!) vouchercodes. Bovendien is er veel tijd gestoken in het goed laten functioneren van de actiewebsite op de verschillende devices.

Digitaliseringsslag
Sellvation marketing werkt al sinds 2011 voor PLUS. Wat maakt deze opdrachtgever zo bijzonder? Arjan: ‘PLUS is al langere tijd bezig met een digitaliseringsslag. Dit zie je terug in de grote stappen die ze op het e-commercevlak maken, maar bijvoorbeeld ook in het digitaal verzenden van orderbevestigingen en kassabonnen na een online order. Daarnaast heeft PLUS een trouwe database met klanten die nieuwsbriefabonnee zijn. Hierop worden regelmatig leuke campagnes gedraaid. Door de enorme diversiteit aan activiteiten mogen wij de meest uiteenlopende projecten voor PLUS uitvoeren.’

Meedenken
Bij de ‘Spaar je club gezond’ actie bleek wederom dat de twee bedrijven goed kunnen samenwerken. Annemiek: ‘De medewerkers van Sellvation kennen PLUS goed en weten waar het bedrijf voor staat. Ze voeren niet alleen uit, maar denken ook mee in oplossingen die bij ons passen.’

Blogs

Handige updates, tips en trends

Direct-to-Consumer (D2C) marketing: doe jij het al?

Effectievere marketing tegen lagere kosten; klinkt dat jou ook als muziek in de oren? Dan heb jij vast al gehoord van Direct-to-Consumer (D2C) marketing. Hierbij bouw je een directe relatie op met je (eind)klant. Bovendien verzamel je zo nauwkeurige gegevens én creëer je gepersonaliseerde ervaringen.

‘Rad van Fortuin’ campagne voor SPAR

SPAR bestaat 90 jaar en viert dat uitgebreid met haar medewerkers en klanten. SPAR vroeg Sellvation marketing mee te denken over het mogelijk maken van een actie voor haar klanten.

Release CCM professional 2.0

De afgelopen maanden is hard gewerkt aan verschillende aanpassingen en verbeteringen in CCM professional. De meest in het opspringende verandering is de volledig nieuwe look & feel van de applicatie.