Sellvation creëert nieuwe woonstijltest voor Xenos

Oktober is voor iedereen die zich met interieur bezighoudt dé Woonmaand. Xenos geeft daar met de OngewoonWeken graag haar eigen draai aan. Sellvation marketing mocht wederom voor Xenos de online woonstijltest realiseren.

Oktober is voor iedereen die zich met interieur bezighoudt dé Woonmaand. Stylisten, ontwerpers en natuurlijk retailers beschouwen deze maand waarin de dagen snel korter worden en mensen weer meer binnen zitten, als een periode waarin er extra aandacht is voor het interieur. Xenos geeft daar met de OngewoonWeken graag haar eigen draai aan. Sellvation marketing mocht wederom voor Xenos de online woonstijltest realiseren.  

De woonstijltest startte enkele jaren geleden als een papieren editie, waarbij winkelbezoekers door het beantwoorden van een vragenlijst hun eigen woonstijl ontdekten. ‘Een online doorvertaling was een logisch gevolg, aangezien Xenos zich onderscheidt als een omnichannel merk’, aldus Susan Schellinkhout, online marketeer bij Xenos. Bij de woonstijltest die de afgelopen weken online stond, kregen gebruikers sfeer- en productbeelden te zien die ze konden liken of disliken (door te swipen naar rechts of links). Aan het einde van de test en nadat ze zich hadden aangemeld als nieuwsbriefabonnee, kregen de fans een inspiratiemail over de woonstijl waarmee ze een match hadden.

Creatie
De keus om Sellvation marketing in te schakelen voor de creatie van de woonstijltest was  snel gemaakt. Susan: ‘We werken al sinds 2018 samen met Sellvation. Gezamenlijk hebben we diverse grote online activatiecampagnes opgezet. We weten precies wat we aan elkaar hebben en onze communicatie verloopt altijd gemakkelijk en snel. Toen we aangaven om de online woonstijltest te vernieuwen, heeft Sellvation dit direct goed opgepakt. Het resultaat sluit perfect aan op onze huisstijl.’

Mobile first
De actiepagina is opgezet in HTML/CSS en javascript met de focus op ‘mobile first’. In dat laatste zat volgens Stephanie Vos, campaign manager bij Sellvation, ook meteen de uitdaging. ‘Bij grote projecten ben je vaak eerst bezig met een desktopversie en vervolgens perfectioneer je deze op mobiel en tablet. De opdracht van Xenos zorgde voor een interessante twist. We hebben ons nu eerst gericht op het gebruik van mobiel en tablet en daarna gingen we uitdenken hoe het er op desktop uit moest zien. Een ander opvallend detail van de test is de swipe functionaliteit. Veel mensen kennen deze van de Tinder app.’

Inspireren
Ook buiten werktijd ziet Stephanie regelmatig producten van Xenos voorbijkomen. ‘Xenos geeft haar klanten op social media echt een podium. Zelf laat ik mij op Pinterest en Instagram graag inspireren op interieurgebied en ik spiek ook regelmatig bij andere Xenosfans. Het unieke aan de woonstijltest is dat het laat zien dat je met kleine aanpassingen je huis een nét wat andere sfeer kunt geven, namelijk door producten uit één van de vier woonstijlen te combineren met je eigen meubels en woonaccessoires. Kleine aanpassingen zorgen zo voor een groot effect.’   

Blogs

Handige updates, tips en trends

Direct-to-Consumer (D2C) marketing: doe jij het al?

Effectievere marketing tegen lagere kosten; klinkt dat jou ook als muziek in de oren? Dan heb jij vast al gehoord van Direct-to-Consumer (D2C) marketing. Hierbij bouw je een directe relatie op met je (eind)klant. Bovendien verzamel je zo nauwkeurige gegevens én creëer je gepersonaliseerde ervaringen.

‘Rad van Fortuin’ campagne voor SPAR

SPAR bestaat 90 jaar en viert dat uitgebreid met haar medewerkers en klanten. SPAR vroeg Sellvation marketing mee te denken over het mogelijk maken van een actie voor haar klanten.

Release CCM professional 2.0

De afgelopen maanden is hard gewerkt aan verschillende aanpassingen en verbeteringen in CCM professional. De meest in het opspringende verandering is de volledig nieuwe look & feel van de applicatie.