PLUS speelt met Dark Mode in op de voorkeur van nieuwsbriefontvangers

Sinds 1 september verstuurt PLUS nieuwsbrieven die geoptimaliseerd zijn voor Dark Mode. Dark Mode is een kleurenschema met heldere tekst op een donkere achtergrond dit in tegenstelling tot de standaard donkere tekst op een lichte achtergrond.

Volgens Rick Severs, E-mail Marketeer van PLUS Retail, is er een toenemend gebruik van Dark Mode in de verschillende e-mailclients. Met een hoger contrast wordt het lezen van nieuwsbrieven comfortabeler en is het minder vermoeiend voor de ogen, vooral in een donkere omgeving.

PLUS heeft de Dark Mode voor de PLUS Nieuwsbrief samen ontwikkeld met Sellvation marketing. Bart Freriks van Sellvation marketing geeft aan dat Dark Mode een snel opkomende ontwikkeling is. Daarom is het belangrijk om als organisatie na te gaan of je nieuwsbrief in Dark Mode nog goed leesbaar is en je huisstijl bij alle nieuwsbriefontvangers goed tot zijn recht komt. Dit is geen eenvoudige klus maar laat je nieuwsbriefontvangers wel zien dat je inspeelt op de ontwikkelingen en behoeftes in de markt.

Meld je aan op de PLUS Nieuwsbrief en ontvang als eerste de nieuwste aanbiedingen, lekkere recepten en exclusieve winacties (in Dark Mode) in je inbox: http://www.plus.nl/nieuwsbrief

Wil je ook je advies hoe je je nieuwsbrief geschikt kunt maken voor Dark Mode? Neem dan contact op met Leendert Rijnsburger.

Blogs

Handige updates, tips en trends

Third-party cookies, weg ermee!

Consumenten zijn steeds bewuster bezig met hun online privacy. Met de komst van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in Europa is er al veel veranderd. Ook gebruiken consumenten vaker adblockers en webbrowsers Firefox en Safari blokkeren al enige tijd de third-party tracking. Nu volgt Google Chrome in 2022, maar wat zijn de gevolgen?

Inclusive design voor e-mails

De ontwerpen voor devices en web worden steeds uitgebreider en inclusiever. Er is steeds meer mogelijk om voor specifieke situaties passende oplossingen te creëren. In dit artikel geven we enkele voorbeelden en inzichten hoe dit van toepassing is bij e-mailcampagnes.

AI brengt klantbelevingen naar een next level

“Nieuwe schoenen”, laat jij de winkelrobot ietwat gehaast weten. Deze merkt dat jij geen zin hebt in smalltalk en laat je dus meteen kiezen uit vijf verschillende paren in jouw maat én in jouw stijl. Binnen vijf minuten loop je de winkel uit met de perfecte schoenen. Zo wordt ‘offline winkelen’ dankzij kunstmatige intelligentie comfortabeler dan ooit.