Dynamische e-mail voor PLUS Retail

PLUS Retail vroeg het team van Sellvation marketing om een interactieve e-mail met tooltips in het kader van haar Kiekeboebox-campagne.

Wanneer je in de e-mail met de muis over een tooltip gaat, komt er een tekstblok tevoorschijn. Hierin staat dan een handig weetje over baby’s”, aldus Bart Freriks, Campaign Manager bij Sellvation marketing. Ook wilde het bedrijf dat er in de e-mail gebruik werd gemaakt van bewegende elementen.

Oplossing
Bart: “Om dit te realiseren hebben we gekozen voor een bepaalde techniek die door Gmail en Apple Mail ondersteund wordt. Dit geldt ook wanneer er vanuit de e-mail naar de online versie wordt doorgeklikt. Bij de e-mailcliënts waar deze techniek niet of beperkt wordt ondersteund, hebben we gekozen voor een fallback afbeelding. Deze genereert tevens direct een doorklik naar de online versie.”

Resultaat
Het eindresultaat is een aantrekkelijke interactieve e-mail waarbij op een pakkende manier feitjes en weetjes te ontdekken zijn. Bovendien maken de bewegende elementen d.m.v. gifjes deze mail extra boeiend. Zo gaat er bijvoorbeeld een koelkast open, wanneer je met je muis over de afbeelding van de koelkast gaat. En kruipt er een baby van links naar rechts over het scherm heen.

Blogs

Handige updates, tips en trends

Third-party cookies, weg ermee!

Consumenten zijn steeds bewuster bezig met hun online privacy. Met de komst van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in Europa is er al veel veranderd. Ook gebruiken consumenten vaker adblockers en webbrowsers Firefox en Safari blokkeren al enige tijd de third-party tracking. Nu volgt Google Chrome in 2022, maar wat zijn de gevolgen?

Inclusive design voor e-mails

De ontwerpen voor devices en web worden steeds uitgebreider en inclusiever. Er is steeds meer mogelijk om voor specifieke situaties passende oplossingen te creëren. In dit artikel geven we enkele voorbeelden en inzichten hoe dit van toepassing is bij e-mailcampagnes.

AI brengt klantbelevingen naar een next level

“Nieuwe schoenen”, laat jij de winkelrobot ietwat gehaast weten. Deze merkt dat jij geen zin hebt in smalltalk en laat je dus meteen kiezen uit vijf verschillende paren in jouw maat én in jouw stijl. Binnen vijf minuten loop je de winkel uit met de perfecte schoenen. Zo wordt ‘offline winkelen’ dankzij kunstmatige intelligentie comfortabeler dan ooit.