Dynamische e-mail voor PLUS Retail

PLUS Retail vroeg het team van Sellvation marketing om een interactieve e-mail met tooltips in het kader van haar Kiekeboebox-campagne.

Wanneer je in de e-mail met de muis over een tooltip gaat, komt er een tekstblok tevoorschijn. Hierin staat dan een handig weetje over baby’s”, aldus Bart Freriks, Campaign Manager bij Sellvation marketing. Ook wilde het bedrijf dat er in de e-mail gebruik werd gemaakt van bewegende elementen.

Oplossing
Bart: “Om dit te realiseren hebben we gekozen voor een bepaalde techniek die door Gmail en Apple Mail ondersteund wordt. Dit geldt ook wanneer er vanuit de e-mail naar de online versie wordt doorgeklikt. Bij de e-mailcliënts waar deze techniek niet of beperkt wordt ondersteund, hebben we gekozen voor een fallback afbeelding. Deze genereert tevens direct een doorklik naar de online versie.”

Resultaat
Het eindresultaat is een aantrekkelijke interactieve e-mail waarbij op een pakkende manier feitjes en weetjes te ontdekken zijn. Bovendien maken de bewegende elementen d.m.v. gifjes deze mail extra boeiend. Zo gaat er bijvoorbeeld een koelkast open, wanneer je met je muis over de afbeelding van de koelkast gaat. En kruipt er een baby van links naar rechts over het scherm heen.

Blogs

Handige updates, tips en trends

Retail Recruitment anno 2023: heb jij je zaakjes op orde?

Het vinden van geschikt personeel is lastiger dan ooit. Dat merkt vooral de detailhandel. En dit geldt niet alleen voor kleine zelfstandige ondernemers, maar ook voor grote retailorganisaties. Hoe vis je het best in een nagenoeg lege vijver?

Doen! Interactie in e-mailmarketing

Er zijn tig redenen om te investeren in e-mailmarketing. Bijvoorbeeld om leads te genereren, klanten te informeren en/of producten te verkopen. Welk doel je ook nastreeft; maak je e-mailmarketing interactief!

Hulp nodig met Salesforce Marketing Cloud?

Onze experts beschikken over uitgebreide kennis van Salesforce Marketing Cloud producten om inspirerende en gepersonaliseerde digitale klantervaringen te creëren. Zij kennen alle ins en outs en kunnen voor een korte of lange tijd jouw marketingteam versterken.