Effectievere marketing tegen lagere kosten; klinkt dat jou ook als muziek in de oren? Dan heb jij vast al gehoord van Direct-to-Consumer (D2C) marketing. Hierbij bouw je een directe relatie op met je (eind)klant. Bovendien verzamel je zo nauwkeurige gegevens én creëer je gepersonaliseerde ervaringen. Met D2C marketing richt je je niet meer op de massa, maar zorg je voor marketing op maat.
Vergeet het schieten met losse flodders door grootscheepse commercials en advertenties; met D2C marketing zoek én onderhoud je rechtstreeks contact met je (eind)klant door bijvoorbeeld het gebruik van direct mailings en e-mailings. Door rechtstreeks te communiceren met je klant, kom je dichter bij hem te staan. Hierdoor weet je beter wat er speelt en kun je effectiever gepersonaliseerde middelen inzetten. Dit zorgt ook weer voor meer ruimte voor het testen en lanceren van (nieuwe) producten en voor het organiseren en managen van promotiecampagnes.
CRM is het hart van D2C marketing
D2C marketing heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Niet voor niets is D2C marketing helemaal hot and happening. Alles staat of valt echter met een zorgvuldig opgezet klantdatabase (CRM), waarbij klantgegevens gecombineerd worden met datapunten uit marketingcampagnes. Hierdoor kun je je ‘fanbase’ uitbouwen en gericht met je doelgroep in gesprek gaan.
Handvaten
Geen idee hoe je moet beginnen? Sellvation marketing levert met CCM professional een complete en geïntegreerde oplossing voor het uitvoeren van D2C marketing. Het hart van CCMp is de uitgebreide CRM-database waarin alle klantgegevens en andere datapunten opgeslagen worden. Bij Sellvation marketing kun je vanaf €250,- per maand direct aan de slag met e-mailmarketing, gamification en ‘Mijn’-omgevingen.
Meer weten?
Bel (085) 11 400 40 en wij vertellen je alles over deze nieuwe blijvende trend!